Vad är det och hur fungerar den?

Bostadsgarantin är ett samarbete mellan Kristianstads kommun och Kristianstads studentkår.  

För att kunna få en bostad tilldelad dig via bostadsgarantin måste du vara antagen till kurs eller program på minst 15 hp på Högskolan Kristianstad. Du måste även själv aktivt söka bostad och redovisa dina sökningar innan vi kan gå vidare och hitta boende enligt garantin. 

Registreringen till bostadsgarantin öppnar när det första antagningsbeskedet kommer varje termin. Den stängs sedan en vecka efter terminsstart. Endast under denna period kan du ansöka.

Hur ansöker du om bostadsgaranti?

1. Skapa ett konto genom att klicka på Logga in och registrera dina uppgifter.
2. Sök aktivt efter bostad under 30 dagar efter registreringen.
3. Dokumentera dina sökningar i formuläret som du hittar i fliken "Ansökan om bostadsgarantin".
(observera att formuläret för ansökan endast är tillgänglig under perioden bostadsgarantin är öppen). Vi hoppas givetvis att du själv under tiden du söker redan funnit en bostad. 

Om du inte själv hittat bostad efter 30 dagar:

1. När du själv sökt i 30 dagar utan resultat och dokumenterat dina sökningar i formuläret, skickar du in din ansökan.
2. Här träder bostadsgarantin in och studentkåren har därefter 30 dagar på sig att hitta ett boende till dig. Boendet kan variera från möblerat rum till egen lägenhet.

Har du fler frågor angående bostadsgarantin eller andra frågor gällande studentbostäder kontakta Kristianstads Studentkårs bostadsamordnare på bostad@ksk.nu.

 

Logga in

Registrera

Genom att klicka på knappen godkänner du villkoren

Avbryt

Glömt?